Chris Russell, en haar gelieerde bedrijven, verzorgen diensten en leveren producten op het gebied van reclame en drukwerk. De onderneming zet zich in het afgelopen jaar nadrukkelijk in voor een duurzamer productieproces. Recent zijn investeringen gedaan in zonnepanelen en LED verlichting en is men gebruik gaan maken van bio-laminaten, gerecycled papier en hergebruik van gegenereerde warmte van machines. Er werd in het bedrijf al geen gebruikt gemaakt van chemische middelen.
Het bedrijf zet sterk in op innovatie en dus ook op een meer milieubewust beleid met bekende kernpunten als lagere CO2 footprint, minder energieverbruik en circulariteit. Dit is een trend die ook de branche van drukwerk zal beïnvloeden en dus op de onderneming afkomt. Chris Russell is al op vele gebieden koploper en wil ook in deze trend voorop lopen. Daarbij kijkt het bedrijf zoals gezegd kritisch naar het eigen proces, maar met dit project richt het zich vooral ook op haar klanten en leveranciers, oftewel de gehele keten. Want uiteindelijk is de grootste winst te behalen in de producten die worden gefabriceerd.
Om de producten die Chris Russell levert, ‘groener’ te maken is samenwerking nodig met leveranciers / partners en klanten. De extern deskundige zal onderzoek doen naar hoe deze samenwerking is op te zetten.